9 Aralık 2009 Çarşamba

Peugeot 5008 Ocak ayında geliyor

Peugeot, 5008 ile kompakt tek hacimliler dünyasına yeni bir yorum getiriyor. Firma Spor modelleriyle olduğu kadar aile otomobilleri gamını da genişleterek farklı beklentilere çevap veriyor. Peugeot 308 SW ve yeni crossover modeli 3008'den sonra, bu kez 5008 ile aile modelleri serisini genişletti. 5008, crossover 3008'den sonra Peugeot'nun yüksek ve geniş hacimli orta model segmentindeki ikinci atağını oluşturuyor.

İlk olarak Eylül ayında gerçekleştirilen Frankfurt Otomobil Fuarı’nda sergilenen 5008, bu sınıftaki otomobillere gösterilmeye başlanan özenin güzel bir örneği. Eskiden tek hacimli otomobiller ara model olarak kabul edilir ve firmalar tarafından önemli özelliklerle donatılmadıkları gibi tasarımları da sade hatta tuhaf denecek çizgilerden oluşurdu. Bu otomobillere talebin artmasıyla işlerin ciddiye bindiğini gören Şirketler, daha çekici tasarımları gerçekleştirmeye özen gösterdikleri gibi Teknoloji açısından da en son yenilikleri eklemeye başladılar.

Aile otomobili olarak lanse edilse de kullanıcılar, başarılı bir Sedan veya hatchback’ten aldıkları zevki bu sınıftaki bir araçtan da almak istiyorlar. Sonuçta evlenip çoluk çocuğa karışmış olabilirsiniz ama otomobil kullanma zevkinden bir şey kaybetmiş sayılmazsınız ki. 5008’de tam anlamıyla böyle düşünülerek geliştirilmiş bir model. Kullanım hissinden yol tutuşa, motorundan sunduğu teknolojik yeniliklere kadar aile otomobili etiketi takılmak üzere üretilen bir otomobilde olduğunuzu unutturuyor. Şimdi hep birlikte Fransa’da katıldığımız ilk test sürüşünden edindiğimiz izlenimleri ve otomobilin özelliklerine göz atalım.

AERODİNAMİK YAPISI KİŞİLİĞİNİ YANSITIYOROtomobilin 0.29 olan sürtünme katsayısı, zaten hatların akıcılığı konusunda birçok şeyi açıklıyor. Önden baktığınızda onun Peugeot ailesinin bir üyesi olduğunu hemen fark ediyorsunuz. Büyük ve yüksek olabilir ama tasarımındaki detaylar aslanlı markanın sportif ruhundan uzaklaşmamasını sağlamış. Öne doğru eğimli motor kaputu, büyük farlar ve geniş ön camın panoramik cam tavanla birleşerek kesintisiz bir hat oluşturması, tek hacimli bir araca baktığınızı düşündürmüyor. Yüksek kemer çizgisi de bu etkiyi oluşturmaya yardımcı oluyor. Arka çamurluklar, C sütünü ve bagaj kapağını birleştiriyormuş gibi duran bumerang şeklindeki stop lambaları da sıra dışı bir görünüm sergiliyor.

Segmentinde rekor bagaj hacmini sunan Peugeot 5008, Head Up Display, Mesafe alarmı, Snow Motion, üç sırayı da kapsayan kafa/perde hava yastığı, multimedya sistemi, Rampada Kalkış Destek fonksiyonlu otomatik elektrikli park freni, her koltuk için kemer ikaz ışıkları, düşük lastik basıncı sensörü gibi donanımlarla farklılaşıyor.

SÜRÜCÜ ODAKLI SPORTİF KABİN Yüksek oturma pozisyonu sayesinde geniş görüş alanı ve Güvenlik duygusu veren kabin, geniş ön cam (1,70 m²) ve panoramik cam tavanın (1,69 m²) da dahil olduğu toplam 5,77 m²'ye ulaşan cam yüzeyler sayesinde ferah bir alan sunuyor. Panoramik tavan, 2. ve 3. sıra koltuklarda oturanların da aydınlık bir ortamda yolculuk etmelerini sağlıyor. Direksiyonun başına geçtiğimizde dikkatimizi ilk çeken şey ön panelin ve özellikle orta konsolun sürücü odaklı tasarlandığı oluyor. Sportif bir tasarım örneği olan bu özellik, bu sınıftaki araçlarda sık rastlanmıyor. Klima, Müzik sistemi gibi özelliklerin ergonomik konumları ve kolay erişim sunan kumanda düğmeleri göze hoş geldiği gibi kullanımı da kolaylaştırıyor.



TÜRKİYE’YE 7 KİŞİLİK VERSİYON İTHAL EDİLECEK 7 kişilik versiyonun ithal edileceği 5008’de her oturma sırasında geniş bir alan bulunuyor. Özellikle diz mesafesi çok iyi. Oturma konumlarını iyileştirmek isteyen yolcular için, 2. sıranın üç koltuğunda da iki farklı eğim pozisyonu bulunuyor ve bu koltuklar 130 mm'lik uzunluk boyunca bağımsız olarak kaydırılabiliyor. Modülerlik açısından, bu özellik bagajın yükleme kapasitesinin artırılmasını ya da son sırada oturan yolculara daha fazla alan bırakılmasını sağlıyor. 2. sıradaki koltuklar ayrıca yükleme eşiği hizasında tamamen düz bir alan oluşturmak üzere katlanarak taban içine gizlenebiliyor. Ön yolcu koltuğunun da tablet şeklinde katlanması uzun eşyaların ön panele kadar yerleştirilmesine olanak veriyor. Bu konfigürasyonda 2,76 metreye ulaşan uzunluktaki cisimleri taşıma imkanı sunuluyor. En konforlular listesinde yer alan ve Peugeot’nun “yedek değil gerçek” olarak tanımladığı 3. sıra koltuklara ulaşmak için 2. sıradaki yan koltukların minderini tek bir hareketle kaldırıp sırt bölümünü öne kaydırmak mümkün. 2. sıra koltuklar gizlendiğinde kargo alanı 2.506 litreye ulaşıyor. Özellikle tatile giderken çok işe yarayan saklama gözlerinden aracın her noktasında rastlamak mümkün.

MULTİMEDYA SİSTEMİ ÇOCUKLU AİLELERİ SEVİNDİRECEK Uzun yolculukları daha keyifli hale getirmek için, 5008'de 2. sırada oturan yolculara multimedya sistemi sunuluyor. Bu sistem ön kafalıklara yerleştirilmiş iki adet 7" renkli ekran, portatif ses/video ekipmanlarını (video oynatıcı, Oyun konsolları, DVD okuyucu...) kabul eden bir bağlantı konsolu ve iki adet Bluetooth® kablosuz kulaklıktan oluşuyor. Bu kablosuz teknoloji ses kalitesi yönünden yüksek performans sunuyor. Kulaklık hangi konumda olursa olsun ses sinyallerinin net şekilde yayılmasını sağlıyor. Üçüncü bir kulaklık aksesuar olarak alınıp aynı anda kullanılabiliyor.

Sistemin en önemli özelliği, iki farklı Video kaynağının her iki ekranda bağımsız görüntü elde edecek şekilde aynı anda kullanılması. Böylece, arkadaki yolcular iki ekran üzerinde aynı programı izleyebilecekleri gibi, farklı faaliyetler de tercih edebilirler. Örneğin yolculardan biri video oyunu oynarken, diğeri ekranda Çizgi Film, Sinema filmi, video klip, vs. izleyebilir. Opsiyonel olarak sunulan bu özelliğin özellikle çocuklu aileleri çok mutlu edeceğine inanıyorum.

ÖNDEKİ ARACA YAKLAŞTIĞINIZDA UYARIYOR Head Up Display; savaş uçaklarının kokpitlerinden esinlenerek geliştirilen bu özellik direksiyonun arkasında, gösterge panelinin üzerinde, cama yakın bir noktada yer alan yarısaydam ekrandan oluşuyor. Bu ekrandan yansıtılan temel bilgiler (hız, hız sabitleyici/sınırlayıcı ve Mesafe Alarmı) sürücünün gözünü yoldan ayırmasına gerek bırakmadığı için konforun yanı sıra güvenliği de artırıyor. Bilgilerin yansıtıldığı küçük şeffaf paneli açık tutmak istemediğinizde bir düğme yardımıyla göz önünden uzaklaştırabiliyorsunuz.



Mesafe Alarmı; sürücünün güvenlik mesafelerine uymasına yardımcı olmayı sağlayan sistem, ön tamponun arkasına yerleştirilmiş bir sensör sayesinde önde giden araçla aradaki mesafeyi saniye olarak ölçüp Head Up Display’e yansıtıyor. Ön panelde bulunan düğmeler yardımıyla 0.9 s. ile 2.5 s. arasında ayarlanabilen alarm sistemi, aracını, izlenen araca çok yakın kullandığında sürücünün ikaz edilmesini sağlıyor. Sistem uyarı niteliğinde olup kullanımla ilgili kararlara müdahale etmiyor. Yani ön araca çok yaklaştığınızda otomatik olarak frenleme yapmıyor. Bu donanım, öndeki aracı yakın takip etme alışkanlığı olanları bu huyundan vazgeçirebilir. Mesafe Alarmı, Hız Sabitleyici ve sınırlayıcı gibi güvenliği artıran sistemlerin tamamlayıcı yeniliklerinden biri olarak kabul ediliyor. Snow Motion olarak adlandırılan akıllı bir anti-patinaj sistemi ise buzlu veya karlı yollarda otomatik olarak devreye girerek aracın etkin şekilde kalkış yapmasını, ilerlemesini sağlıyor. ESP, Rampada Kalkış Destek Sistemi, Lastik Basıncı Sensörü gibi güvenliği artıran donanımlar da 5008’de unutulmamış.

5008’de ayrıca gündelik kullanımı kolaylaştırmak adına, park etmek için mevcut alanı ölçen yenilikçi bir sistem de yer alıyor. Sistem, ön tamponun iki yanında bulunan iki sensör yardımıyla çalışıyor. Bu sensörler, park etmek istediğiniz alanın yeterli olup olmadığını ve yapılacak manevranın güçlük derecesini çok fonksiyonlu ekran aracılığıyla sürücüyü bilgilendiriyor.

YOL TUTUŞ BİNEK MODELLERİ ARATMIYOR Peugeot mühendisleri 5008 modelinde tek hacimlilerden beklenen yüksek konfor ile binek modellerin güvenli ve dinamik sürüş özelliklerini bir arada sunmak için önemli bir çalışma gerçekleştirmişler. Bu özellik, sürücü odaklı tasarlanan kabinin sportif bir atmosfer oluşturmak için tercih edilen bir ilizyon olmadığını da kanıtlıyor. Kompakt tek hacimliler sınıfına hareket, canlılık kazandıran bu özellikler yeni modelin en önemli silahları arasında yer alıyor.

Yürüyen aksamın dinamik yapısına ek olarak kullanıcılar sürüş karakterlerine uygun olan 16”, 17” ve 18” jant-lastik kombinasyonları arasında tercih yapabiliyorlar.

Yeni modelin dikkatimizi çeken bir yönü de boyutlarını yansıtmayan sürüş karakteriydi. Yumuşak geçişlere sahip vites kutusu, sertliği iyi ayarlanmış direksiyon ve debriyaj pedalı, güçlü frenler, Yokuş Yukarı Kalkış Destek Sistemi ve biraz önce bahsettiğimiz yol tutuş karakteri bir araya gelince yer aldığı sınıfın genel standartlarını aşan ve sedan modellerini aratmayan bir performans ortaya çıkıyor.

5008 Türkiye’ye başlangıçta tek motor seçeneğiyle ithal edilecek. 110 beygir gücündeki 1.6 litre HDi motor, 100 kilometrede ortalama 5.2 litre yakıt tüketiyor. Bu motor, düşük yakıt tüketiminin yanı sıra performansıyla da tatmin ediyor.

Citroen Picasso ve Renault Scenic modellerine rakip olmaya hazırlanan 5008 modelinden 2010 yılında Türkiye’de bin adet satılması planlanıyor.

NİÇİN 5008? 5008, Peugeot’nun model adlandırma mantığına uygun bir isim


Peugeot 5008 Ocak ayında geliyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.