10 Nisan 2010 Cumartesi

Audi nin yeni “yarışçısı” RS 5 Cenevre de tanıtılacak

RS 5'de, quattro güç aktarım organındaki yedi vitesli S tronic Şanzıman ve yenilikçi merkezi diferansiyel, gücü dört tekerleğe birden aktarıyor. quattro GmbH tarafından geliştirilen RS modelleri Audi’nin model yelpazesinin başını çekiyor. RS 5, 15 sene önceki RS 2 Avant’a kadar uzanan bir geleneğin, yani orta boyut sınıfında üstün yol tutuşunun en yeni temsilcisi.

Yüksek performanslı R8 Spor otomobildeki V10’un yakın bir akrabası olan yüksek devirli V8 motor 4163 cm3’lük bir hacme sahip. Neredeyse bütün benzinli Audi motorları gibi bu motor da kısaca FSI olarak bilinen, doğrudan yakıt enjeksiyonunu kullanıyor. Aynı Teknoloji Audi R8 yarış otomobilinin, efsane dayanıklılık yarışı Le Mans’da dört zafer kazanmasını sağlamıştı. Ortak raylı sistem 120 bara kadar basınç üretebiliyor.

Çift yollu hava girişine ve egzoz sistemine yapılan yoğun ayarlar motorun rahatça soluk alabilmesini sağlamış. Motor 8250 devir/dakikada 450 beygir güç ve 4000-6000 devir aralığında 430 Nm tork üretiyor.

Audi’nin yeni “yarışçısı” RS 5 Cenevre’de tanıtılacak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.