28 Şubat 2010 Pazar

Avrupa da otomobil satışları geçen yıl yüzde 1,6 geriledi



Avrupa’da Otomobil satışları, Aralık ayındaki yüzde 16 artışa rağmen 2009’u yüzde 1,6 düşüşle kapattı.
Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği’nin verilerine göre Malta ve Kıbrıs Rum kesimi dışındaki 25 AB üyesiyle İzlanda, Norveç ve İsviçre’de 2008 yılında 14 milyon 717 bin adet olan otomobil satışları geçen yıl 14 milyon 482 bine indi.
Avrupa’da vergi teşviklerinin de yardımıyla oto pazarı geçen yıl en fazla Almanya’da büyüdü. Avrupa’nın en büyük otomobil pazarı olan Almanya’da satışlar Aralık ayındaki yüzde 4,6 gerilemeye rağmen 2009’da yüzde 23,2 artışla 3 milyon 807 bin adete ulaştı.
Oto satışları, Avrupa’nın ikinci büyük pazarı olan Fransa’da da yüzde 10,7 artarak 2 milyon 267 bine çıkarken pazarın genişlediği diğer ülkeler yüzde 12,5’le Çek Cumhuriyeti, yüzde 8,8 ile Avusturya, yüzde 6,7 ile Slovakya ve yüzde 0,1’le Polonya oldu.
Geçen yıl Avrupa’da diğer büyük otomobil pazarlarından İtalya’da yüzde 0,2 düşüşle 2 milyon 158 bin, İngiltere’de yüzde 6,4 düşüşle 1 milyon 995 bin, İspanya’da yüzde 17,9 düşüşle 953 bin, Belçika’da yüzde 11,1 düşüşle 476 bin ve Hollanda’da yüzde 22,5 düşüşle 388 bin otomobil satıldı.
Avrupa’da oto pazarı en hızlı daralan ülkeler ise yüzde 80,5’le Letonya, yüzde 77,6’yla İzlanda, yüzde 67,4’le Litvanya, yüzde 66,2’yle Estonya, yüzde 62,1’le İrlanda ve yüzde 59,4’le Romanya şeklinde sıralandı.
Avrupa pazarında liderliğini yıllardır devam ettiren Audi, Skoda ve Seat markalarının da sahibi Alman Volkswagen, geçen yıl satışlarını yüzde 0,7 artışla 3 milyon 63 bin adete çıkarırken pazar payını da yüzde 20,7’den yüzde 21,1’e ulaştırdı.
Bir önceki yıla göre 2009’da Avrupa’daki satışları değişmeyen Peugeot ve Citroen markalarının sahibi Fransız PSA grubu yüzde 12,9 pazar payına ulaşırken satışlarını yüzde 2 artıran Ford’un pazar payı yüzde 10,3’e çıktı.
Avrupa’da Renault’nun satışları yüzde 3,9 artarken pazar payı yüzde 9,2’ye ulaştı. Romanya merkezli iştiraki Dacia’da yüzde 29,2 artış yakalayan Renault, kendi markasında yüzde 0,4 düşüş yaşadı.
2009’da zor günler geçiren Amerikalı General Motors’un pazar payı, Avrupa satışlarındaki yüzde 8,7 gerilemeyle yüzde 9,6’dan yüzde 8,9’a indi. GM böylece Avrupa’daki 4’üncülüğünü Fransız Renault’ya kaptırmış oldu.
Geçen yıl küçük modelleriyle atak yapan İtalyan FIAT ise yüzde 6,3 satış artışıyla Avrupa’daki pazar payını yüzde 8’dan 8,7’ye çıkarmayı başardı.
Avrupa pazarında Japon Toyota’nın payı yüzde 5’e, Alman lüks otomobil üreticilerinden BMW’nin payı yüzde 4,9’a ve Mercedes markasının sahibi Daimler’in payı yüzde 4,8’e geriledi.
Rekabetçi modelleriyle geçen yıl ABD’de olduğu gibi Avrupa’da atak yapan Uzak Doğu’lu üreticiler hatırı sayılır pazar paylarını hatırı sayılır ölçüde artırdı. 28 Avrupa ülkesinde Nissan’ın payı yüzde 2,5’e, Hyundai’nin payı yüzde 2,4’e, KIA ve Suzuki’nin payı yüzde 1,7’ye çıktı.
Avrupa’da otomobil satışları geçen yıl yüzde 1,6 geriledi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.