28 Şubat 2010 Pazar

2011 Ford Focus

Ford Detroit’te dünya çapında satılacak yeni Focus’un beş kapılı Hatchback ve dört kapılı Sedan versiyonlarını sergiledi. Her iki model de Ford’un "kinetik Tasarım biçimi dili"nin en yeni halini ortaya koyuyor; yeni Fiesta’da ve Mondeo’da görülen stil özelliklerini bir araya getiren daha Canlı ve dinamik bir tasarım.

Aynı şey Focus’un kabin tasarımı için de söylenebilir. Daha önce Focus'un MPV varyantı olan beş kişilik C-MAX ile bu tasarımın denemesi yapılmıştı. Ford iç kısmın kilit öğelerinden birinin, yumuşak malzemelerdeki yüksek işçilik kalitesi olduğunu ve bütün bunların yolculara “daha üst sınıf bir otomobilde yolculuk yaptıkları hissi” vermeye yardımcı olduğunu söylüyor.

Yeni Focus, şirketin Almanya'nın Köln şehri yakınlarındaki Merkenich'de bulunan, küçük ve orta boy araç geliştirme merkezinden bir ekip tarafından geliştirilmiş; güç aktarım organının geliştirilmesine ise firmanın İngiltere Dunton'daki teknik merkezi öncülük etmiş.

2011 Focus’un alt kısmında Ford’un yeni orta boyutlu mimarisinden yararlanılmış. Şirket Focus’un yol tutuşunda çıtayı bir kademe daha yükselterek üstün direksiyon hassasiyeti, hissi ve önemli ölçüde geliştirilmiş sürüş kontrolünü bir araya getireceğini iddia ediyor.

2011 Focus, ön tekerlekten çekişi muhafaza ediyor; gücü ise yeni bir Dizi motor sağlıyor. 1.6 litrelik ve 2.0 litrelik Ecoboost turbo beslemeli benzinli motorlar ve ayrıca yakıt tüketimini mevcut modellere göre % 10 ila 20 azaltan geliştirilmiş Duratorq TDCi ortak raylı dizel motorlar seçebilecekler. Motorlar mekanik şanzımana, ya da Ford’un benzer otomatik şanzımanlara göre daha iyi yakıt ekonomisi sağlayacak şekilde tasarlanmış yeni çift kavramalı PowerShift altı vitesli otomatik şanzımanına bağlı olacak.

2011 Ford Focus

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.