12 Eylül 2009 Cumartesi

Ferrari 458 Italia

Bütün Ferrarilerin tanım gereği yenilikçi olduğu doğru olsa da, "Şahlanan At"ın geçmişi boyunca bazı otomobillerinin o anki ürün yelpazesine göre gerçek anlamda öne çıktıkları da aynı derecede doğrudur. İşte Ferrari 458 Italia da bunun kusursuz bir örneği. Otomobil şirketin daha önceki motoru arka-ortada yer alan spor otomobillerine göre devasa bir ilerlemeyi temsil ediyor. Yeni model tarzın, yaratıcı kabiliyetin, tutkunun ve ileri teknolojinin bir sentezi.
Ferrari'nin yeni modeli ismini motor hacmini ve silindir sayısını temsil eden geleneksel rakamın ardına ülkenin ismini eklemeyi tercih etmiş. Ferrari 458 Italia her bakış açısından tamamıyla yeni bir otomobil: Motor, tasarım, aerodinamik yapı, yol tutuşu ve ergonomik yapı bunlardan sadece birkaçı.
İki koltuklu, berlinetta tarzında bir araç olan Ferrari 458 Italia artık Ferrari’nin yollar için yapılmış bütün otomobillerinde geleneksel olduğu üzere şirketin Formula 1 deneyiminin büyük faydasını görmüş. Bu durum özellikle otomobilin sürücünün girdilerine büyük bir hızla ve kesinlikle tepki vermesiyle ve F430’a göre daha büyük motor hacmine ve güce sahip olmasına rağmen motordaki iç sürtünmenin azaltılması sayesinde yakıt tüketiminin azalmış olmasıyla kendini belli ediyor. Fakat Ferrari’nin yarış deneyimi Ferrari 458 Italia’da yalnızca katıksız teknoloji aktarımı bakımından değil, daha duygusal bir seviyede de kendini hissettiriyor, zira sürücüyle otomobil arasında neredeyse simbiyotik bir ilişki oluşturmak için büyük bir çaba sarf edilmiş. Ferrari 458 Italia, yarış uygulamasının doğrudan bir sonucu olan yeni bir tür direksiyon ve gösterge paneliyle yenilikçi bir sürüş ortamı sunuyor. Bir kere daha Michael Schumacher’in yaptığı öneriler (ünlü F1 pilotu Ferrari 458 Italia projesinin daha en başından beri içindeymiş) paha biçilmez bir rol oynamış.
Ferrari 458 Italia projeye ilham veren sadelik, verimlilik ve hafiflik kavramlarının altını çizen kompakt, aerodinamik bir şekle sahip. Her Ferrari’de olduğu gibi bu otomobilde de tarz, aerodinamik verimlilik gereksinimlerinden fazlasıyla etkilenmiş; bu durum yeni modelin 200 km/s’de 140 kg bastırma kuvveti oluşturmasından da anlaşılabiliyor.
Yeni 4499 cc V8 Ferrari’nin arka-ortaya monte edilen ilk doğrudan enjeksiyonlu motoru. Yarış motorlarında tipik olduğu üzere, yeni Ferrari'deki motor da çok düşük bir piston sıkıştırma yüksekliğine sahip; sıkıştırma oranı 12,5:1. Geleneksel düz düzlemli krank miline sahip olan motor 9000 devir/dakikada 570 bg üretiyor ve 127 bg/litre gibi üstün bir güç üretimiyle yalnızca bütün Ferrari ürün yelpazesi ve şirketin geçmişi için değil, pazar segmentinin tamamı için yeni bir standart belirliyor. Maksimum tork 6000 devir/dakikada 540 Nm ve bunun yüzde 80’inden fazlasına 3250 devir/dakikada ulaşılabiliyor. Otomobilin motor sesi tipik Ferrari özelliklerini barındırıyor; motordan çıkan heyecan verici, güçlü kükreme arkadaki üç egzoz borusuna yönlendiriliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.