10 Nisan 2010 Cumartesi

Porsche en az sayıda soruna sahip marka oldu

Alman üretici, J.D. Power and Associates’in düzenlediği Araç Güvenilirliği Çalışması’nda, ABD’de en güvenilir Marka unvanını elde etti.
Porsche ABD pazarında satılan bütün markalar arasında en düşük skor olan 110 puan aldı. Ford’un üst kalite markası Lincoln ikinci, GM’nin Buick’i üçüncü, Lexus dördüncü ve bir başka Ford markası olan Mercury beşinci sırayı aldı.
J.D. Power’a göre bazı durumlarda müşteri algıları belirli markaların gerçek güvenilirliğinin gerisinde kalıyor. Bu özellikle Lincoln ve Cadillac gibi ABD markaları için geçerli. Bunlar güvenilirlik testlerinde iyi bir performans sergilemelerine rağmen tüketiciler tarafından hala sorunlu olarak görülüyor.
J.D. Power and Associates’in Küresel Araç Araştırmaları Bölümü’nün başkan yardımcısı David Sargent “Müşterilerin kaliteye ve güvenilirliğe dair algılarını olumlu yönde değiştirmek için kayda değer zaman gerekiyor – bazen on yıl ya da daha fazla” diye konuştu.
Segmentte en fazla dereceye giren Toyota oldu. Toyota dört modeliyle (Highlander, Prius, Sequoia ve Tundra pikap) araç kategorisi unvanlarını elde etti. Ve Toyota Prius, segmentinde en iyi güvenilirlik unvanını kazandı.
Porsche en az sayıda soruna sahip marka oldu

BMW önden çekiş ve yeni bir dört tekerlek çekişli araç mimarisi üzerinde çalışıyor

BMW’nin CEO’su Norbert Reithofer şirketin yıllık mali sonuçlar basın toplantısında, “Gelecekte küçük araç sınıflarında ön tekerlekten çekişli BMW’ler olacak” diye konuştu.
Şu anda bütün BMW modelleri arka tekerlekten itiş ve bütün Mini varyantları ön tekerlekten çekişli.
BMW geliştirme bölümünün patronu Klaus Draeger yeni araç mimarisinin 2014’te üçüncü nesil Mini hatchback’in piyasaya çıkışıyla hizmete gireceğini belirtti.
Draeger "yeni Mimari BMW’nin 3800 mm ile 4300 mm arasında uzunluğa sahip araçlar üretmesine imkan tanıyacak" dedi. Karşılaştırmak gerekirse, örneğin Volkswagen’in Polo, Golf, Beetle ve Scirocco model serileri de aynı uzunluk aralığında yer alıyor. Yeni mimari tamamen devreye sokulduğu zaman, 20’ye kadar farklı BMW ve Mini model varyantının temelini oluşturacak.
BMW için bu yeni ön tekerlekten çekişli modeller, giriş seviyesi üst kalite 1 Serisi modelinin altında yer alacak. Draeger 1 Serisi'nin arka tekerlekten itişli yapısını koruyacağını söyledi.
BMW CEO’su, “Üst kalite küçük Otomobil segmentinin 2020’ye kadar yılda % 4 ila 6 büyümesini bekliyoruz” dedi ve grubun 2020’de CO2 filo emisyonlarını, km başına 156 gram olan 2008 seviyelerine göre, en az % 25 azaltacağını sözlerine ekledi.
Yeni bir ortak mimari yaratma kararı aynı zamanda çağımızın bir gereği. Otomobil yapımcıları tasarruf etmek için, yatırımlarını markalar ya da ortaklar arasında paylaşmaları yönünde giderek artan bir baskıya maruz kalıyor.
BMW önden çekiş ve yeni bir dört tekerlek çekişli araç mimarisi üzerinde çalışıyor

Peugeot lüks otomobil segmentine girecek

Hors-série modelleri kardeş Marka Citroen’in DS model serisini tamamlayacak.
Otomotiv sektöründe fazladan gelir ve daha yüksek kar marjları elde etmeye çalışma trendinin bir sonucu olarak, iki Fransız markası da, aynı platformları kullanan lüks niş modeller üreterek “üst kalite”ye yakın Otomobil serileri sunacak.
Haziran’da satışa sunulacak RCZ coupe Peugeot’un ilk hors-série modeli olacak. 308 kompakt hatchback’i temel alan araç sözleşmeli imalatçı Magna Steyr tarafından Avusturya’da üretilecek.
Peugeot lüks otomobil segmentine girecek

Yves Saint Laurent Citroen DS3

Citroen’in kalite ve Teknoloji alanındaki niteliklerini sembolize eden DS3’ün, Yves Saint Laurent’in renkleriyle süslenen haute couture versiyonu, 10 Mart Çarşamba günü Paris Petit Palais’ta gerçekleştirilen “Geçmişten Günümüze Yves Saint Laurent” sergisi açılışına katılan Moda ve Sinema dünyasının yıldızlarını taşıdı.
Yves Saint Laurent Citroen DS3

Volkswagen R Limited Şirketi

Dünya çapında sportifliğe ve ayrıcalığa sahip bireyselleştirilmiş araçlara yönelik artan talebi karşılamayı amaçlayan alt kuruluş, yüksek performanslı ve Exclusive (diğer adıyla Individual) modellerin satışını ve geliştirilmesini üstlenecek. R GmbH özü itibariyle, BMW’nin M veya Mercedes-Benz’in AMG gibi departmanlarına benziyor.
Volkswagen’in gelecekte çıkaracağı sportif özel modellerin uzmanı olarak tanımlanan R GmbH şimdiden Scirocco R’nin, Golf R’nin ve R-Line Tasarım paketlerinin sorumluluğunu üstlendi bile.
Volkswagen Golf R ve Scirocco R
Volkswagen R Limited Şirketi

Novitec Ferrari California

0.4 barlık kompresör basıncı ile otomobilin gücü 166 bg artmış, bu da Novitec California’nın 0’dan 96 km/s’ye 3.8 saniyede çıkabilmesini sağlıyor. Azami hız 325 km/s olarak veriliyor; tork ise 485 Nm’den 603 Nm’ye çıkmış.

Araca uygulanan sistem, krank tahrikli bir kompresör besleme, su-hava ara soğutucusu, daha büyük enjektörler ve benzersiz bir emme manifoldu içeriyor; Novitec’in kendi üretimi paslanmaz çelik egzoz sistemi egzotik Otomobil pazarındaki birçok başka modele benzeyen bir kelebek mekanizmasına sahip. Bu otomobil sahiplerinin egzozun ses tonunu sakin ve mırıltılı veya boğuk ve gürültülü yapabilmenize imkan tanıyor.
Novitec gövdeye “tasarımcı elbisesi” adını verdiği marşbiyeller, arka ve ön uç spoiler’ı ve arka difüzer gibi karbon fiber parçalar takmış.

Novitec Ferrari California

BMW Almanya daki fabrikalarını daha çevre dostu bir yapıya kavuşturuyor

Tesis 2011’in ortasında faaliyete geçtiğinde, BMW her bir diferansiyel birimi için üretim maliyetlerini %20’ye kadar aşağı çekmeyi planlıyor. Otomobil yapımcısı yeni Teknoloji sayesinde binanın enerji kullanımının Alman hükümetinin tavsiye ettiği standarttan yüzde 25 daha az olmasını bekliyor. Gelişmiş lazer teknolojisinin kullanılmasının kaynak işlemindeki enerji ihtiyaçlarını yüzde 20’den fazla azaltması bekleniyor. BMW iyileştirilen lojistik sayesinde de kamyon nakliyatında günde 1000 km’den fazla tasarruf edileceğini belirtti.
BMW Almanya’daki fabrikalarını daha çevre dostu bir yapıya kavuşturuyor

Japon modifiye şirketi Ralliart kapanıyor

Firma tarihe karışsa da Mitsubishi “Ralliart” Marka ismini kullanmaya devam edecek. Mitsubishi Motors’un tamamına sahip olduğu bir alt kuruluş olan Ralliart dünya çapındaki distribütörlere 31 Mart itibariyle ticari operasyonlarına son vereceğini açıkladı.
Japon modifiye şirketi Ralliart kapanıyor

Porsche 918 Spyder konsepti hayata geçebilir

Otomobil o kadar başarılı olmuş ki Porsche çalışanları şu anda onu yapma fikrine büyük bir heyecanla bakıyor. Porsche, çalışanlarının istisnasız hepsinin 918’i üretmek istediğini ve araca gösterilen olumlu tepkilerden dolayı satın almak isteyenlerden niyet mektubu imzalamaları isteneceğini belirtti.
Porsche 918 Spyder konsepti hayata geçebilir

Corvette Z06 Carbon Limited Edition

Corvette Z06 Carbon Limited Edition, Corvette’in 24 Saatlik dayanıklılık yarışı LeMans’a ilk katılışının 50. yıldönümünün anısına üretilmiş. Otomobil Brembo karbon seramik frenler (Corvette ZR1’den alınma), siyah 20 kollu jantlar (önde 19 inç, arkada 20 inç ebatlarında), manyetik süspansiyonlar, güçlendirilmiş soğutma sistemi ve karbon fiber motor kapağı içeriyor.
Carbon Edition tarz olarak bir Inferno Turuncu ya da Supersonic Mavi dış yüzey, siyah ön farlar ve aynalar, ZR1 stili bir spoiler ve birkaç karbon fiber gövde parçası (kaput, yan eşikler ve ön ayırıcı) barındırıyor. Chevrolet içeriyi abanoz deri ve süet döşemelerle (mavi ya da turuncu koltuk dikişleriyle), benzersiz bir direksiyon simidi amblemiyle, özel eşik levhaları ve süslemeli koltuk başlıklarıyla donatmış.

Corvette’in Baş Mühendisi Tadge Juechter, “Z06 Carbon pist kullanımı için şu ana kadarki en dengeli Corvette. Z06’nın hafif ve doğal emişli motoruyla ZR1’in yol tutuşunu ve frenlerini bir araya getiriyor. Z06 Carbon, Laguna Seca gibi teknik pistlerde Z06’nın tur süresini üç saniyeye kadar aşağı çekebilir” diye konuştu.
Corvette Z06 Carbon Limited Edition

Kicherer E 50 Coupe

Yeni elektronik kontrol ünitesi ile V8 standarta göre 43 bg ve 20 Nm artışla 430 beygir güç ve 550 Nm tork üretiyor. Kicherer performans verilerini açıklamadıysa da, E 50’nin 250 km/s’nin üzerinde bir azami hızı olduğunu belirtti.
Kicherer E 50 Coupe

Mercedes-Benz in yeni canavarı

Tamamen yeniden tasarlanmış, 571 beygire kadar maksimum çıkışa ve 900 Nm’ye kadar maksimum torka sahip AMG 5.5 litrelik V8 çift turbolu motor, 2010 yazında seriye katılacak.
Şirket içinde M 157 adıyla anılan yeni sekiz silindirli motor, sprey güdümlü yanmaya sahip doğrudan benzin enjeksiyonu ve çift turbo besleme gibi birçok teknolojik üstünlüğüyle dikkat çekiyor.
AMG’nin bağımsız geliştirdiği bu yenilikçi sekiz silindirli motor yakıt tüketimi ve verimlilik bakımından örnek alınacak standartlar belirliyor: Çift turbolu V8’in ilk olarak kullanılacağı yeni S63 AMG, 100 kilometrede yalnızca 10.5 litre yakıt tüketiyor. Bu mevcut S63 AMG ile karşılaştırıldığında yüzde 25 tasarruf anlamına geliyor.
Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG
Mercedes-Benz’in yeni canavarı

Saab 9-1

Spyker CEO’su Victor Muller Saab’ın birçok kişinin 9-1 adını verdiği bu otomobili yapma ihtimalinin “ortalamanın üstünde” olduğunu söyledi.
Saab daha önce BMW ile Audi arasını kapatmayı hedeflediğini söylemişti; bu hedefe ulaşabilmesi için firmanın 9-1’e ihtiyacı olacak. Saab giriş seviyesi üst kalite Otomobil konseptini 2008 Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtmıştı. O sırada firma, Saab’ın gelecekte çıkaracağı kompakt bir otomobilin nasıl görünebileceğinin Canlı bir örneği olduğunu, yenilikçi görünüme, performansa ve yüksek teknolojiye sahip, keyifle sürülen bir otomobil elde etmek isteyen genç müşterilerin önceliklerini yansıtacak şekilde tasarlandığını söylemişti.
Saab’ın model yelpazesi 2012’de tamamen yenilenmiş olacak; şirket o yıl kara geçeceğini ve yıllık üretimini 2009’daki 20,791’den 120,000 otomobile çıkaracağını vaat etmişti.
Saab 9-1

RUF yeni nesil RGT yi; RGT-8 i tanıttı

Mevcut 997 Porsche 911’i temel alan RGT-8 gücünü 180° yassı kranka sahip tamamen yeni RUF tasarımı bir V8 motordan alıyor. Motordaki küre şeklinde düzenlenmiş dört valf ve beraberindeki çok noktalı yakıt enjeksiyonu optimum karışım koşullarını temin ederken kuru karter sistemi de gerekli yağlamayı sağlıyor. 4.5 litre hacmindeki V8 motor 549 beygir güç ve 500 Nm tork üretiyor.

RUF Maksimum sportifliği elde etmek için RGT-8’i mümkün olduğu kadar hafif yapmış. Otomobil alüminyum kapılarla, alüminyum bir kaput, arkada karbon fiber bir motor kaputu ve karbon fiber bir spoiler ile donatılmış. Diğer performans elemanları arasında seramik frenler, entegre bir koruma kafesi, 19 inçlik alaşım jantlar ve Michelin Pilot Sport Cup lastikler sayılabilir.

RUF yeni nesil RGT’yi; RGT-8’i tanıttı

Edo Competition Aston Martin DBS

Edo bu canavarı daha da güçlendirmek içi revize edilmiş bir elektronik kontrol ünitesi, yeni bir egzoz sistemi, özel katalitik dönüştürücüler ve yüksek akışlı hava filtreleri takmış. DBS bu değişiklikler sayesinde 550 beygir güç ve 600 Nm tork üretebiliyor – bu değerler standart modele göre 33 bg ve 30 Nm daha yüksek. Böylece Otomobil 0’dan 100 km/s’ye 4.1 saniyede hızlanabiliyor ve 320 km/s azami hıza ulaşabiliyor.

Şirket araca yüksek performanslı bir fren sistemi, 21 inçlik jantlar ve ayarlanabilen (sürüş yüksekliği, kompresyon ve rebound) bir Spor süspansiyon da eklemiş.

Edo Competition Aston Martin DBS

Mercedes-Benz E 300 BlueTec

E 300 BlueTec’in satışa sunulacağı bilgisi, Daimler’in alternatif yakıtlarla ilgili teknolojilere ayırdığı bütçeyi, iki katına çıkaracağını duyurduğu gün verildi. Bu plan ile Daimler, Mercedes-Benz’e, yeni bataryaların ve daha verimli içten yanmalı motorların araştırılması ve geliştirilmesi için iki yıl boyunca 2 milyar Avro harcama yetkisi verdi.
Mercedes-Benz E 300 BlueTec

Subaru Impreza XV

Cenevre’de ilk defa görücüye çıkan yeni Impreza XV, Impreza’nın rallilerdeki şöhreti ve üreticisinin crossover araçlarındaki başarısı üzerine konumlanan, günlük kullanıma uygunluğu ile dikkat çeken bir model.
Araç için iki adet dört silindirli motor seçeneği sunuluyor: Doğal emişli bir benzinli motor ve turbo dizel motor. Her iki motor da Subaru’nun yatay silindir (boksör) yapısına sahip. 2.0R benzinli motorunda Şanzıman olarak 5 düz vitesli veya 4 vitesli bir otomatik sunuluyor, dizel model 2.0D’de ise özel olarak geliştirilmiş 6 vitesli bir düz şanzıman bulunuyor. Subaru’dan bekleneceği gibi güç Simetrik Dört Tekerlek Çekişi (SAWD) sistemi vasıtasıyla tekerleklerin dördüne birden gidiyor.

Ön süspansiyon MacPherson tipi arkada ise çift salıncaklı süspansiyon sistemi bulunuyor. Subaru bu kombinasyonun eğlenceli bir sürüş sağlayacak yapıda olduğunu, ama aynı zamanda gerektiğinde aile konforunu da sağladığını söylüyor.
Dışarıdan bakıldığında diğer Subaru crossover’ları ile aynı stilde yeni bir ön ızgara, sportif bir ön tampon, çamurluklarda ilave kaplamalar, siyah alüminyum tavan rayları ve büyük bir tavan spoiler’ı var. Kuyruk lambaları LED.
Subaru Impreza XV

Yeni çarpışma testi kuralları üreticilerden daha çok güvenlik talep ediyor

Bu en yeni sonuçlarda yalnızca bir otomobil, Toyota Verso euro NCAP’ın maksimum beş yıldız derecesini elde etti.
Euro NCAP 2010’da Otomobil üreticilerinin üç Güvenlik koruması alanında beş yıldız alabilmeleri için çıtayı yükseltti. Yetişkin Yolcu Koruması ve Çocuk Yolcu Koruması için performans eşikleri sırasıyla %75’ten 80’e ve %70’ten 75’e çıktı. Fakat farkın en fazla hissedildiği alan Yaya Koruması oldu; bu alanda gereken minimum seviye %25’ten %40’a çıkarıldı. Test sonuçlarında en yüksek beş yıldız ödülünü kazanan tek otomobil Toyota Verso oldu; araç bütün alanlarda iyi skorlar aldı ve yaya korumasında %69 gibi saygıdeğer bir skor elde etti.
Çoğu üretici steyşın aile otomobili üretiminde farklı yollar izliyor ve bunların bazıları ticari araç serilerini temel alıyor. Euro NCAP bu tür otomobillerin güvenlik özellikleri ve ekipman donanımı bakımından oldukça zayıf kaldığını ifade ediyor. Citroen’in satışa sunduğu yeni modeli Nemo Multispace’in kökeni doğrudan Nemo ticari araca dayanıyor. Otomobil toplamda üç yıldız elde etti ve Elektronik Stabilite Kontrolü ve Hız Sınırlama Sistemi seçenek olarak sunulmadığı için Güvenlik Yardımı alanında %29 gibi düşük bir skor elde etti. Yetişkin Yolcu Koruması’ndaki düşük skor da perdeli hava yastığının olmamasından ve koltukların kötü "boyun incinmesi" performansından kaynaklanıyor.
Önceki nesil Audi A4’e dayalı bir otomobil olan Seat Exeo toplamda dört yıldız elde etti. Gösterge panosundaki sert parçalar dizler ve kalça kemiklerinin zedelenmesi riskini arttırıyor ve diz hava yastığı da bu riski hafifletmeyi başaramıyor. Fakat otomobil yayaların ve arkadaki çocukların korunması konusunda iyi bir iş çıkarıyor. Nissan Cube genel olarak iyi bir performansa sahip olsa da önden Darbe testinde çocuk yolcunun korunmasında başarısız oldu ve bu yüzden de toplamda dört yıldız elde etti.
Kia Venga da dört yıldız aldı. Euro NCAP raporuna göre aracın ön darbe testi sırasında alçak koltuk rayı, sürücü koltuğu emniyet kemerini kısmen kesti; bu öndeki her iki yolcunun da düzgün bir şekilde yerinde tutulmasını tehlikeye sokma potansiyeli taşıyan ciddi bir kusur. Kia çabucak bir çözüm getirdi ve şu anda Euro NCAP’ın bulgularına müdahale etmek için piyasada önlemler alıyor.
Yeni çarpışma testi kuralları üreticilerden daha çok güvenlik talep ediyor

Yeni Micra

Otomobilin bu neslinde gövde renginde parçalar, tek parçalı radyatör ızgarasına sahip daha büyük bir ön tampon ve daha düz bir arka taraf dikkat çekiyor.

Nissan yalnızca kullanışlı bir şehir otomobilini yeniden yaratmak ile kalmamış, otomobile geniş bir müşteri tabanı için cazip bir görünüm kazandırmaya da önem vermiş. Şirket otomobili dünya çapında 160 farklı pazarda satmayı planlıyor. Nissan tasarımcısı Makoto Yamane, “Otomobilin dünya çapında bir hedef kitleyi etkilemesi gerekiyor” dedi.
Nissan daha incelikli değişiklikler yapmayı, otomobili hafifçe uzatmayı ve çok az alçaltmayı ve böylece daha uzun bir dingil açıklığı için yer açmayı tercih etmiş. Yine de Otomobil hala 4.5 metre gibi çok dar bir dönme yarıçapına sahip.

Motor seçenekleri pazara göre değişecek; Avrupa’da yalnızca iki motor seçeneği olacak. Bunlardan biri 90 beygir güç ve 108 Nm tork üreten 1.2 litrelik üç silindirli motor. Benzinle çalışan motor kilometre başına 115 gram CO2 çıkarıyor. Kompresör beslemeli, doğrudan enjeksiyonlu 1.2 litrelik başka bir motor da seçenek olarak sunulacak. Bu motor başlatma/durdurma özelliğiyle emisyonları 95 gr/km’ye düşürüyor ve performansı da 98 bg’ye ve 142 Nm torka çıkarıyor. Şanzıman seçenekleri beş vitesli mekanik şanzımanı ve yeni bir CVT’yi içeriyor.

Yeni Micra

Brabus E V12 Coupe

Brabus’un yeni Mercedes E Sınıfı Coupe’u temel alan lüks, 2+2 koltuklu otomobili az sayıda üretilen nadir otomobillerden olacak. Dördüncü nesil Brabus E V12 Sedan gibi yeni E V12 Coupe da bir Brabus SV12 R Biturbo 800 motora sahip. Bu 12 silindirli motor, çift turbosu ile 800 beygir güç ve 1420 Nm tork üretiyor. Alman Federal Araç Kayıt Kurumu (Kraftfahrtbundesamt) tarafından bir Otomobil üreticisi olarak kabul edilen Brabus’un yeni modeli, 370 km/s’nin üzerinde hızlara ulaşabiliyor.

Yüksek performanslı araçlar geliştirme ve yapma konusunda yılların tecrübesine sahip firma 12 silindirli motoru iki kapılı E Sınıfı otomobilin motor bölmesine sığdırmayı başarmış.

Bu motor en yeni Mercedes 600 modellerinde kullanılan 12 silindirli çift turbolu motorları temel alıyor. Motorun hacmi özel bir krank mili, daha büyük silindir çapı ve buna karşılık gelen daha büyük pistonların yardımıyla 5.5 litreden 6.3 litreye çıkarılmış. Üç valflı silindir başlarının her biri karışım akışı için optimize edilmiş ve Spor eksantrik milleriyle donatılmış.

Brabus E V12 Coupe

Porsche 918 Spyder

Bu iki kişilik üstü açık Otomobil gücünü en az 500 bg üreten ve maksimum motor hızı 9200 devir/dakika olan yüksek devirli bir V8’den alıyor. Otomobilde ayrıca ön ve arka aksta yer alan, toplam 218 bg’lik mekanik çıkışa sahip elektrikli motorlar bulunuyor.

Porsche 918 Spyder konsepti, yüksek teknolojili yarış özellikleriyle, elektrik gücü ile hareketi bir araya getiriyor. Konseptte 100 kilometrede sadece üç litrelik yakıt tüketimiyle kilometre başına yalnızca 70 gram CO2 emisyon seviyesi sağlanması planlanıyor ki bunlar ultra kompakt bir şehir otomobili için bile yakalanması zor değerler. 918 Spyder konsepti diğer yandan bir süper Spor otomobilin performansını sunuyor. Otomobil 0’dan 100 km/s’ye sadece 3.2 saniyede çıkıyor, 320 km/s azami hıza ulaşıyor ve Nürburgring’in kuzey pisti Nordschleife’yi 7 dakika 30 saniyeden daha kısa zamanda dönebiliyor (yani Porsche Carrera GT’den bile daha hızlı).

Porsche 918 Spyder

Koenigsegg Agera

Koenigsegg en yeni otomobilinin simini, firmanın felsefesini en başarılı şekilde ifade ettiğini düşündüğü, İsveççede “hareket etmek” anlamına gelen Agera koymuş.

Koenigsegg Agera aynı zamanda en ileri fren teknolojisine sahip: Araçtaki ayarlanabilir ABS sistemi, önde 392x36 mm arkada 380x34 mm boyutlarında. Havalandırmalı ve delinmiş seramik diskler, pist ya da yol koşullarında, hiçbir zayıflama olmaksızın benzersiz bir frenleme performansı sağlıyor. Optimize edilmiş hava emişi ve çift turbo sayesinde, sıradan yakıtla, güç 910 bg’ye yükselmiş. Maksimum tork 5100 devir/dakikada 1100 Nm. 2680 - 6100 devir/dakika aralığında 1000 Nm’nin üzerinde tork, kullanıma hazır gaz pedalının komutunu bekliyor.

Koenigsegg ayrıca Otomobil endüstrisinde bir ilk olan, yeni bir iç aydınlatma tipi de geliştirmiş: Hayalet ışık. Bu aydınlatma çubuk alüminyum düğmelerin arasından parlıyor ve görünmez nanotüpler vasıtasıyla açığa çıkıyor ve semboller için mükemmel görülebilirlik ve tamamen yeni karbon fiber merkez konsolun ve tünel tertibatının çevrelediği çok temiz ve farklı stilde bir görünüş oluşturuyor.

Koenigsegg Agera

Lamborghini Gallardo serisinin en yeni modeli

Otomobilin “Superleggera - süper hafif” arması sportif karaktere sahip bir sürüş makinesini ve yüksek performanslı bir Otomotiv atletini tarif ediyor. Lamborghini, yeni Superleggera ile 2007’de piyasaya sürülen ve bir yılda 618 adet sattığı selefinin başarısını devam ettirmeyi amaçlıyor.

Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera’daki 5.2 litre hacme sahip motor 570 beygir güç üretiyor. Bu yeni modelin ağırlık-güç oranının beygir gücü başına yalnızca 2.35 kg olması anlamına geliyor ve nefes kesici performansı garantiliyor. Lamborghini Gallardo Superleggera 0’dan 100 km/s’ye 3.4 saniyede 200 km/s hıza ise 10.2 saniyede erişiyor ve 325 km/s azami hıza ulaşabiliyor.

LP570-4 Superleggera’nın ağırlığı zaten hafif olan Lamborghini Gallardo LP560-4’e göre 70 kilogram daha azaltılmış. Süper Spor Otomobil, araçtaki sıvıların ağırlığı hariç (soğutma suyu, yağ, benzin gibi) yalnızca 1340 kilogram – yani Lamborghini’nin ürün yelpazesindeki en hafif yol modeli.

Lamborghini Gallardo serisinin en yeni modeli

Yeni Porsche Cayenne

Yeni nesil Cayenne’in en önemli modeli teknik bakımdan son derece gelişmiş tam hibrit tahrike ve Avrupa Sürüş Döngüsü’nde 100 km’de yalnızca 8.2 litrelik yakıt tüketimine sahip Cayenne S Hybrid. Porsche’nin yeni hibrit modeli sekiz silindirli bir aracın performansıyla daha az yakıt harcayan bir altı silindirli aracın yakıt ekonomisini bir araya getirmiş oldu.
Aracın yakıt tüketimi daha önceki modellerle karşılaştırıldığında yüzde 23’e kadar azaldı; yeni Cayenne daha az yakıtla daha fazla güç, daha yüksek verimlilik ve daha düşük CO2 emisyonları sağlıyor.
Bu avantajlar Otomatik Başlatma-Durdurma özelliğine ve yeni Tiptronic S sekiz vitesli otomatik şanzımanın kullanılmasından, motor ve Şanzıman soğutma devresindeki ısı yönetimine, değişken motor kapatmaya ve zeki hafif konstrüksiyona kadar bir Dizi yenilik sayesinde elde edilmiş.

Optimum ağırlığa yönelik özel malzeme kombinasyonu ve Cayenne’in yeni aktif ve hafif dört tekerlekten çekiş sistemi gibi araç konseptindeki genel değişiklikler sayesinde; örneğin Cayenne S’in ağırlığı daha yüksek bir Güvenlik standardına rağmen 180 kilogram azaltılmış.
40 mm daha uzun olan dingil açışlığı iç hacmin ve değişkenliğin artmasını sağlamış. Yeni Cayenne’in toplam uzunluğu önceki modele göre 48 mm daha fazla.
Yeni Porsche Cayenne

Yeni Volkswagen CrossGolf un dünya tanıtımı 2010 Cenevre Otomobil Fuarı nda yapılacak

Klasik Golf, Golf Plus, Golf Variant, Golf GTI ve yalnızca birkaç hafta önce tanıtılmış Golf R ile beraber, Golf yelpazesi birbirinden son derece bağımsız altı modeli içerir hale geldi. Ancak modellerin hepsi yüksek teknolojili bileşenlerini paylaşıyorlar. Örneğin yeni Volkswagen CrossGolf selefi gibi Golf Plus’ı temel alıyor.

Volkswagen CorssGolf ile bir MPV’nin değişkenliği ile SUV’un kabiliyetlerini ortak bir noktada buluşturmayı hedeflemiş. Bütün bu araçların ortak noktası ise şu sıralar çok revaçta olan daha yüksek oturma pozisyonu.

Yeni Volkswagen CrossGolf’un dünya tanıtımı 2010 Cenevre Otomobil Fuarı’nda yapılacak

Hummer satışı suya düştü; GM markanın üretimini durduracak

GM, Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machines Co. Ltd.’nin satış önerisi başarısızlığa uğrayınca Hummer markasının üretimini durdurmaya karar verdi.
GM açıklamasında Tegzhong’un “satın almayı tamamlayamadığını” söyledi. Müzakerelere yakın bir isim Çin şirketinin satış için hükümetten onay alamadığını belirtti.
GM dünya çapındaki Hummer’lar için garantileri yerine getireceğini, yedek parça ve hizmet sağlayacağını belirtti. Şirket sözcüsü Ryndee Carney GM’nin ABD’de 153 Hummer bayisi bulunduğunu ifade etti.
Başarısızlığa uğrayan satış muhtemelen GM’nin istemediği dört ABD markasından sonuncusuna da noktayı koymuş olacak. GM Eylül ayında satışı gerçekleşmeyen Saturn’ün üretimini kesiyor. Pontiac’ın da üretimi yavaş yavaş bitiriliyor. Saab’ın Hollanda’nın niş Otomobil yapımcısı Spyker Cars NV’ye satışı ise tamamlandı.
GM’nin Hummer’ın üretimini sona erdirdiği sırada başka tekliflere açık olacağı söyleniyor. Saab’ın satışı da benzer bir durumdan sonra gerçekleşmişti: Spyker, Saab’ın İsveç’in Koenigsegg Group AB’ye satış önerisi Kasım’da başarısızlıkla sonuçlandıktan sonra teklif götürmüştü. Hummer’ın diriltilme şansı Saab’ınkinden daha düşük görülüyor.
GM Hummer’ı 2008’de, küresel mali kriz nedeniyle iflasa sürüklenmesinden önce satışa sunmuştu. Geçen yılın Haziran ayında GM Hummer’ı, Çin kökenli, otomobil endüstrisinde tecrübesi bulunmayan ağır makine üreticisine satmayı beklediğini söylemişti. Hummer’ın satışlarında geçen yıl gerçekleşen % 67’lik düşüş ABD’de seri üretilen markalar arasındaki en sert düşüş olmuştu.
GM markayı Aralık 1999’da AM General’dan satın almıştı. AM General daha sonra orduya yönelik versiyonlar üretmeyi sürdürdü. Hummer sivil pazara 1992’de girmişti. GM markayı satın aldığında Devlet dışı satışlar yılda ortalama 800 ila 1000 adet civarındaydı.
Hummer satışı suya düştü; GM markanın üretimini durduracak

Honda 3R-C

Honda’nın üç tekerlekli bataryalı elektrikli 3R-C adındaki konsepti gelecekte tek kişilik şehir ulaşım aracının nasıl bir görünüme sahip olabileceğini ortaya koyuyor. Bataryalı elektrikli güç aktarma organları üç tekerlekli şaside alçak bir noktaya monte edilmiş, böylece ağırlık merkezi alçak tutularak denge iyileştirilmiş.
Honda 3R-C konsepti park edildiğinde ve kullanım dışıyken sürücü koltuğunu kaplayan belirgin bir kanopiye (pilot bölmesi camı) sahip. 3R-C aracı hareket halinde olduğu zaman kanopi araçta alçakta oturan pilotu karoserden ve kapılardan önemli ölçüde koruyan kaplayıcı bir ön cama dönüşüyor.

Honda 3R-C

80. Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı na çeyrek kala

Alfa Romeo’nun yeni Giulietta modeli, Chrysler, Jeep ve Dodge modellerinde de kullanılacak yeni kompakt platformu kullanan ilk Fiat otomobili olacak. Giulietta Avrupa’da baharda satışa sunulacak ve 2000 yılında çıkmış 147’nin yerini alacak. Aston Martin Toyota iQ üzerine kurduğu Cygnet modelini sergileyecek. Audi, üst kalite küçük otomobili A1’i, yüksek performanslı RS 5’i ve yeni amiral gemisi Sedan A8’in hibrit konsept versiyonunu tanıtacak. Audi Yeni A1 kompakt Hatchback ile BMW’nin Mini markasına kafa tutacak verimli, üst kalite bir Otomobil yarattı. A1 yalnızca Avrupa’da satılacak.
80. Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı’na çeyrek kala

Audi nin yeni “yarışçısı” RS 5 Cenevre de tanıtılacak

RS 5'de, quattro güç aktarım organındaki yedi vitesli S tronic Şanzıman ve yenilikçi merkezi diferansiyel, gücü dört tekerleğe birden aktarıyor. quattro GmbH tarafından geliştirilen RS modelleri Audi’nin model yelpazesinin başını çekiyor. RS 5, 15 sene önceki RS 2 Avant’a kadar uzanan bir geleneğin, yani orta boyut sınıfında üstün yol tutuşunun en yeni temsilcisi.

Yüksek performanslı R8 Spor otomobildeki V10’un yakın bir akrabası olan yüksek devirli V8 motor 4163 cm3’lük bir hacme sahip. Neredeyse bütün benzinli Audi motorları gibi bu motor da kısaca FSI olarak bilinen, doğrudan yakıt enjeksiyonunu kullanıyor. Aynı Teknoloji Audi R8 yarış otomobilinin, efsane dayanıklılık yarışı Le Mans’da dört zafer kazanmasını sağlamıştı. Ortak raylı sistem 120 bara kadar basınç üretebiliyor.

Çift yollu hava girişine ve egzoz sistemine yapılan yoğun ayarlar motorun rahatça soluk alabilmesini sağlamış. Motor 8250 devir/dakikada 450 beygir güç ve 4000-6000 devir aralığında 430 Nm tork üretiyor.

Audi’nin yeni “yarışçısı” RS 5 Cenevre’de tanıtılacak

Mercedes-Benz F800 Style

Konsept araç aynı zamanda Otomobil yapımcısının hem prize takılan hibritler, hem de yakıt hücreleri kullanan elektrik tahrikli modeller için tasarlanmış yeni arkadan itişli araç platformunu da bünyesinde barındırıyor.
Daimler’in yönetim kurulu üyelerinden Thomas Weber verdiği demeçte, “Çevreye karşı sorumluluğumuzla pratik müşteri menfaatlerini büyüleyici bir otomobilde uzlaştırmaya kararlıyız” diye konuştu.

Konseptin silueti ön ve arka tekerlerin bitiminden sonra kısa çıkıntılara, uzun bir dingil açıklığına ve akıcı, coupe benzeri bir tavan hattına sahip. Aracın toplam uzunluğu mevcut nesil E Sınıfı Sedan modeline yakın. Aracın yeniden yorumlanmış "Mercedes Izgarası" çevresinde, ön köşelerde devasa hava girişleri bulunuyor.

Profilden bakıldığında açılı yan gövde panelleri bir hareket hissi oluşturulmasına yardımcı oluyor. Kemer çizgisinin (dikey olarak cam yüzeyin bittiği nokta) hemen altındaki derin hatlar arka kapıda başlıyor ve aracın her iki ucuna doğru akıyor. Diğerlerinden daha derin üçüncü bir hat ön marşbiyelin yakınında başlıyor ve yükselerek arka tekerlek açıklığına doğru akıyor.
Aracın en göze çarpan yanı kapıları. Konseptin arka kapıları geleneksel bir dört kapılı sedanın aksine aracın arkasına doğru kayıyor. Mercedes bu tasarımın dar park alanlarında girişi ve çıkışı kolaylaştırdığını söylüyor.

Mercedes aynı zamanda konsept vasıtasıyla bazı başka yenilikleri de sergiliyor:
Mercedes-Benz F800 Style

Jaguar XKR

Jaguar XKR Special Edition, XK serisine 2011 Model Yılı ile eklenen bir Dizi yeni özelliği ve seçenek paketlerini bir araya getiriyor. Jaguar müşterileri mevcut Jaguar XKR modelini temel alarak araçlarını kişiselleştirme ve Jaguar’ın özdeşleştiği incelik ve lüksten fedakarlık etmeden daha da yüksek performans ortaya koyan bir otomobile sahip olabiliyor.

İlk olarak 2009’da piyasaya çıkan Jaguar XKR, 510 beygir ve 625 Nm tork üreten ve aracın 0’dan 100 km/s’ye yalnızca 4.8 saniyede çıkmasını sağlayan 5.0 litrelik kompresör beslemeli motora sahip. Şimdi Special Edition versiyonunda Hız Paketi’nin eklenmesiyle Jaguar XKR’nin azami hızı kayda değer biçimde artarak elektronik olarak sınırlanmış 250 km/s’den 280 km/s’ye yükseliyor. Motora, direksiyondan kontrol edilebilen altı vitesli otomatik Şanzıman, hafif alüminyum gövde yapısı ve Aktif Diferansiyel Kontrolü ve Adaptif Dinamikler dahil olmak üzere bir dizi Bilgisayar kontrollü sistem eşlik ediyor. Bütün bu öğeler ile XKR, daha çabuk hızlanması, daha iyi yol tutuşuna sahip olması ve sürüş ve konforu açısından yeni standartlar belirlemesi konusunda iddialı.

Jaguar XKR

1.6 litre ile 100 km

Opel’in fosil yakıtlarına bağımlılığı azaltma stratejisinde elektrik, kilit bir rol oynuyor. 4.7 metre uzunluğundaki Opel Flextreme GT/E Konsepti uzun menzilli elektrikli araç (E-REV) teknolojisinin yalnızca, yakında çıkacak Opel Ampera gibi kompakt otomobillere değil, büyük ya da orta boyutlu araçlara da uygulanabileceğinin sinyalini veriyor.

Tasarımı sayesinde Opel Flextreme GT/E Konsepti’nin hava sürtünme katsayısı yalnızca 0.22 Cd. Bu düşük değer, aracın hem 200 km/s azami hıza çıkabilmesine hemde enerjiden tasarruf edip sürüş menzilini genişletmesine yardımcı oluyor.

Opel Flextreme GT/E Konsepti’nin büyüklüğüne ve 200 km/s’yi aşkın azami hızına rağmen, Ampera’ya benzer bir performans sunması bekleniyor: 60 km’ye kadar bataryalı sürüş menzili (sıfır egzoz emisyonuyla) ve 500 km’den fazla menzil. Ortalama yakıt tüketiminin 100 km’de 1.6 litre, CO2 emisyonlarının da kilometrede 40 gramdan az olacağı tahmin ediliyor.
Elektrik tahrik ünitesindeki motor 370 Nm gibi kayda değer bir torku anında sunarak Canlı bir performans ve dokuz saniyeden kısa 0-100 km/s hızlanma süresi vaad ediyor.
1.6 litre ile 100 km

Yeni Volkswagen Polo GTI

Polo’nun performans odaklı versiyonu ilk olarak 1986’da, G40 Coupe adıyla tanıtılmıştı. G40 yüksek devirli, 113 beygir gücünde, kompresör beslemeli bir motorla, hafif gövde ağırlığı ve keskinleşmiş tepkileri birleştiren bir otomobildi.
1986 Volkswagen Polo G40
24 yıl sonra çıkan yeni Volkswagen Polo GTI G40 ile benzerlikler taşıyor. Aracın kalbinde 1.4 litrelik bir TSI motor bulunuyor. Motorun kullandığı kompresör 0-3000 devir aralığında çalışıyor. Bu devirden soyra bayrağı turbo teslim alıyor. Sonuç olarak 6200 devir/dakikada 170 beygir güç ve 2000 devir/dakikada 250 Nm tork elde ediliyor, bu da 1184 kg boş ağırlıkla bir araya gelerek Volkswagen Polo GTI’nin sıfırdan 100 km/s’ye 6.9 saniyede çıkmasını ve 227 km/s azami hıza ulaşmasını sağlıyor.

Performansa bu kadar odaklanılmış olmasına rağmen yeni VW Polo GTI kombine döngüde 100 km’de yalnızca 6 litre yakıt tüketiyor ve sadece 139 gr/km CO2 salıyor.

TSI motor gücünü ön tekerleklerden, yedi vitesli, çift debriyajlı DSG Şanzıman ile aktarıyor. Ek olarak, Volkswagen Polo GTI daha iyi çekiş ve yol tutuşu için XDS diferansiyelle donatılmış. XDS sistemi standart ESP sisteminin bünyesindeki elektronik sınırlı kaymalı diferansiyelin (EDL) bir uzantısı.
Yeni Volkswagen Polo GTI

2011 Lotus Elise

Mevcut modelle 2011 versiyonu arasındaki en göze çarpan değişikliklerden biri yeni otomobilin artık çift göz damlası şeklindeki ön far kümesine sahip olmaması. LED gündüz seyir farları ön farın içine alınmış. Fotoğraflarda sis farlarının bulunmaması dikkat çekiyor. Otomobil, yapılan Makyaj ile Evora benzeri bir yüze kavuşmuş. Bu kısımdaki daha geniş ızgara ve yeni ayırıcı (splitter) otomobilin görünümünü değiştiriyor.

Arkadaki aydınlatmalar aynı kalmış, ancak stop lambalarının yanındaki delikler kaldırılmış. Daha büyük arka tampon artık neredeyse difüzere kadar uzanıyor.
Dış kısımdaki bu değişiklikler sürtünmeyi azaltmış ve emisyonların %13 azalmasında rol oynamış. Artık üç modelin hepsi kilometre başına 200 gramdan az CO2 salgılıyor.

2011 Lotus Elise

Porsche Panamera ve Panamera 4

Mayıs 2010’dan başlayarak hem Panamera, hem de Panamera 4, bayilerde Porsche’nin Gran Turismo modellerinin en mütevazı versiyonları olarak yerini alacak.

Her iki model de gücünü yepyeni, doğrudan yakıt enjeksiyonuna (DFI) sahip ve 300 beygir ve 400 Nm tork üreten 3.6 litrelik V6 motordan alıyor. Porsche’nin isimlendirme kurallarına uygun biçimde Panamera, gücünü yola arka tekerleklerden aktarırken Panamera 4 ise standart olarak aktif dört tekerlek çekiş sistemi ile geliyor.
PDK (Porsche Çift Debriyajlı Şanzıman) ile ve Otomatik Başlatma Durdurma ile donatılmış modellerin her ikisi de Yeni Avrupa Sürüş Döngüsünde 100 km'de 10 litreden daha az yakıt tüketiyor.

Porsche’nin Zuffenhausen’deki motor fabrikasında üretilen V6 motor 90 derecelik bir silindir açısına sahip ve Panamera S ve 4S modellerinde bulunan sekiz silindirli motora göre yaklaşık 30 kg hafif. Motor Panamera’nın 1730 kilogramlık toplam ağırlığına katkıda bulunuyor.
Porsche Panamera ve Panamera 4

Yeni nesil Nissan Patrol

Elli yıldan uzun bir süredir titizlikle geliştirilen, Nissan’ın amiral gemisi büyük Suv modeli Patrol, Ortadoğu’da 1950’lere kadar uzanan zengin bir geçmişe sahip. Patrol zorlayıcı bir iklimi olan Ortadoğu bölgesindeki ilk dört tekerlek çekişli araçlardan biriydi, ayrıca 1962’de Avustralya’daki zorlu Simpson Çölü’nü de başarıyla geçen ilk araçdır.

Nissan Patrol “Kahraman Memleketine Dönüyor” sloganı ve tamamen yeni, yedinci nesil modeli ile etkileyici geçmişinin temelleri üzerine, yeni bir platform, kayda değer biçimde iyileştirilmiş kabin konforu, yeni ve güçlü V8 motor, 7 vitesli otomatik bir Şanzıman ve yeni bir dört tekerlek çekiş sistemi sunuyor.

Proje başkanı ve Segment Şef Ürün Uzmanı Hiroyuki Fushiki, “Halihazırdaki Nissan Patrol sahiplerinin ve yolcularının ihtiyaçlarına özellikle dikkat ettik ve bu yüzden de aile için birinci sınıf konfor seviyesi elde etmeye odaklandık. Geliştirilmiş lüks, daha geniş kabin ve daha sessiz bir sürüş birleşerek bu amaca ulaşılmasını, bu arada Nissan Patrol’un üstün arazi mirasının da muhafaza edilmesini sağlıyor” diye konuştu.

Yeni nesil Nissan Patrol

Audi RS 6 için sınırlı sayıda iki yeni donanım paketi

303 km/s azami hızı, motor bölmesindeki karbon kaplaması, 5 kollu tasarıma sahip 20 inçlik jantları ve geliştirilmiş Spor süspansiyonu ile RS 6 modellerinin her biri, gerçek anlamda benzersiz olacak. Otomobillerin kabininde numaralı bir plaka ile 500 adet üretilen modelden kaçıncı olduğu ifade edilecek.

FSI doğrudan yakıt enjeksiyonuna, çift turbolu beslemeye ve kuru karterli yağlamaya sahip yüksek performanslı V10, 580 beygir güç ve 1500 ile 6250 devir/dakika arasında 650 Nm tork üretiyor. Sedan Otomobil, "sporcu" performansı sunuyor: 0’dan 100 km/s’ye yalnızca 4.5 saniyede çıkıyor ve 200 km/s eşiğini yalnızca 14.5 saniyede aşıyor.
Audi RS 6 için sınırlı sayıda iki yeni donanım paketi

BMW M3 te yenilikler

M3’ün üç gövde tipine de, yakıt tüketimini azaltan otomatik Başlatma-Durdurma sistemi eklendi, tek kapılı ve üstü açık modeller LED arka lambalara kavuşurken coupe ve sedan’a aracın tepkilerini keskinleştiren Competition paketi uygulanabiliyor.

BMW M3’ün 420 beygir gücündeki 4 litrelik yüksek devirli V8 motoru araç durduğu zaman motoru kapatan bir başlatma-durdurma fonksiyonunun eklenmesinden yararlanacak.
Başlatma-Durdurma sistemi hem standart 6 vitesli mekanik şanzımana sahip araçlarda, hem de Drivelogic içeren M çift debriyajlı şanzımanla beraber kullanılabiliyor, bu da M3’ü bu teknolojiyi otomatikleştirilmiş bir mekanik şanzımanla birlikte kullanan hibrit olmayan ilk BMW yapıyor.

BMW M3'te yenilikler

Sıfır emisyon Mercedes-Benz Vito

Elektrikli Mercedes-Benz Vito’nun üretiminin ilk aşaması bu yıl gerçekleşecek. Şirket ilk etapta tamamen elektrikli araçtan 100 adet yapmayı ve 20 müşteriye araçlarını teslim etmeyi planlıyor.
Bu müşteriler 900 kg’a kadar yük taşımak isteyen “filo operatörleri ve kamu kurumları”ndan oluşuyor. Araç 32 kilovatlık bir lityum iyon batarya kullanarak 130 km civarı bir menzile ulaşabiliyor. Güç 90 kilovatlık elektrikli motora gönderiliyor; bu motor da aracı elektronik olarak 80 km/s ile sınırlandırılmış bir hıza çıkarıyor. Van şehiriçi için tasarlandığından ve müşterilerin gereksinimlerine uygun biçimde üretildiği için hız sınırlı tutulmuş.

Geçtiğimiz hafta İspanya’nın San Sebastia şehrinde, AB Rekabetçilik Konseyi’nin toplantısında prototipi tanıtılan bataryalı araç, İspanya'daki Mercedes-Benz fabrikasında üretilecek.
Sıfır emisyon Mercedes-Benz Vito

Porsche 911 GT3 R Hybrid

Porsche 911 GT3 R Hybrid İsviçre’de ilk tanıtımından sonra, Almanya Nürburgring’de yapılacak uzun mesafeli yarışlarda test edilecek. Fakat burada odak noktası Porsche 911 GT3 R’ Hybrid’in yarışı kazanması değil teknolojiye önayak olması ve yollara çıkabilen Porsche Spor otomobillerde hibrit teknolojinin gelecekteki kullanımı için bilgiler ve öngörüler sağlayacak bir ‘yarış laboratuvarı’ görevini üstlenmesi olacak.
Porsche 911 GT3 R Hybrid

Volkswagen yeniden tasarladığı Touareg i tanıttı

Dış kısım tanıdık bir tasarıma sahip, ama yenilenen model 4.3 cm daha uzun, 2 cm daha alçak ve 4 cm daha uzun bir dingil açıklığına sahip – genişlik ise aynı kalmış. Tasarım özellikleri arasında yeni bir ızgara, düzgün bir profil ve farklı arka lamba grubu bulunuyor.

Kabin daha lüks. Daha yüksek kaliteli malzemelere, daha rahat koltuklara ve fazladan arka diz mesafesine sahip. Arka sıra boylamasına 16 cm kadar kaydırılabiliyor ve ayarlanabilir bir yaslanma yeri içeriyor. Koltuklar bir düğmeye basılarak (ilave aksesuar) katlanabiliyor ve 1642 litre yük hacmi elde edilebiliyor (koltuklar dikken aracın yük hacmi 580 litre). Diğer önemli özellikler standart 6.5 inçlik bir dokunmatik ekran, 6 diskli bir CD değiştirici, ilave aksesuar bir GPS navigasyon sistemi (8 inç dokunmatik ekranlı) ve çeşitli ahşap yüzeyler.

Selefinden 208 kilogram daha hafif olan yeni Touareg için FSI, TDI, TSI ve Hybrid motorlardan biri seçilebiliyor. V8 benzinli, V10 TDI ve W12 motorlar artık sunulmuyor.
Volkswagen yeniden tasarladığı Touareg’i tanıttı

Volvo S60 sadece yolculara değil yayalara da güvenli

Tamamen yeni Volvo S60 önemli bir Teknoloji olan Yaya Tespitini ve Tam Otomatik Fren sistemini bünyesinde barındırıyor. Yolcu Tespiti otomobilin ön ızgarasına entegre edilmiş radardan, dikiz aynasının ön kısmına takılmış kameradan ve bir merkezi kontrol biriminden oluşuyor. Radarın görevi otomobilin önündeki herhangi bir nesneyi ve ona olan mesafeyi tespit etmek. Kamera ise onun ne tür bir nesne olduğunu belirliyor.

Acil bir durumda sürücü önce sesli bir uyarıyla beraber ön cama yansayan (HUD) ve yanıp sönen bir ışık algılıyor. Anlık, sezgisel bir tepki oluşturmak amacıyla bu ışığa fren ışığına benzer bir görünüm verilmiş. Aynı anda otomobilin frenleri de önceden yüklenmiş oluyor. Eğer sürücü uyarıya bir tepki vermezse ve bir kaza kaçınılmaz ise tam frenleme gücü otomatikman uygulanıyor.

Tamamen yeni S60 serisi ilk piyasaya çıktığında iki dizel ve bir benzinli motor seçeneğine sahip olacak. Bu motorlar 304 bg üreten, 3.0 litrelik bir T6 benzinli motordan, 205 bg üreten 2.4 litrelik bir D5’ten ve 163 bg üreten 2.0 litrelik bir D3’ten oluşuyor. 2011 yılında seriye 1.6 litrelik dizel motora sahip bir DRIVe versiyonu da eklenecek.

Yeni Volvo S60 şu ana kadar üretilmiş en sportif Volvo. Direksiyon dişlisi oranı daha hızlı tepki amacıyla önceki modellere göre yüzde 10 hızlandırılmış. Direksiyon kolonunun daha kalın tüpleri ve daha sıkı burçları burulma direncinin yüzde 100 artmasını sağlamış. Bu aynı zamanda tekerlekler ve yolla doğrudan temas hissinin artmasına da katkıda bulunuyor.
Volvo S60 sadece yolculara değil yayalara da güvenli

BMW X5 makyajlandı

New York Otomobil Fuarı’nda sergilenmesi planlanan X5, yeni tamponlar, gövde renginde parçalar, revize edilmiş jantlar, yeni ön farlar, yeri değiştirilmiş sis farları ve yeniden tasarlanmış arka lamba grubuna sahip.
Kabindeki tek değişiklik 6.5 inç ekrana (seçenek olarak 8.8 inçlik bir ekran da mevcut) sahip yeni bir iDrive sisteminin eklenmesi. BMW bazı yeni seçenek ekipmanlar eklemiş: Aktif havalandırmalı ön koltuklar, ısıtmalı direksiyon, panorama cam tavan, dört bölgeli otomatik klima ve bir DVD Eğlence sistemi. X5 aynı zamanda ön cama yansayan göstergeleriyle (HUD), virajlarda dönen ön farlar, uzun far yardımcısı, park mesafe kontrolü, geri vites kamerası, aktif seyir kontrolü (dur ve kalk destekli), şerit değiştirme uyarı sistemi ve yoldaki hız sınırını hatırlatan bilgi ekranıyla da donatılabiliyor.

BMW X5 makyajlandı

Porsche 911 Turbo S

Bu çok özel yüksek performanslı otomobilin kalbinde değişken türbin geometrisine sahip iki turbo ile takviye edilen altı silindirli ‘boksör’ motor bulunuyor.

Otomobilin maksimum gücü Porsche 911 Turbo’ya göre 30 bg artırılmış ve 530 bg’ye çıkmış, maksimum tork ise 700 Newton metre. Yeni Porsche 911 Turbo S gücündeki ve dinamik performansındaki kayda değer artışa rağmen, standart Porsche 911 Turbo ile aynı miktarda, yani 100 km’de 11.4 litre kombine yakıt tüketimine sahip. Bu değer ile 911 Turbo S, süper Spor sınıfındaki en verimli otomobillerden.
Porsche 911 Turbo S, 911 Turbo’da seçenek olarak sunulan yüksek Teknoloji özelliklerini standart olarak bünyesinde barındırıyor. Böylece Porsche 911 Turbo S'de yedi vitesli PDK çift debriyajlı Şanzıman ve motor gücünü bütün tekerleklere aktaran Porsche Çekiş Yönetimi (PTM) standart.

Porsche 911 Turbo S

Yeni Renault Kangoo Maxi

4.6 metre toplam uzunluğa sahip Kangoo Van Maxi standart Kangoo Van’a göre 384 mm daha uzun. Ekstra uzunluk dingil açıklığından kaynaklanıyor. Aracın dingil açıklığı 3.1 metre yani standart Mercedes-Benz S Sınıfına göre 65 mm daha uzun.
Renault, Kangoo Maxi’yi iki ya da beş koltuklu olarak sunuyor. Bunların her ikisinde de standart donanım olarak iki kanatlı arka kapı bulunuyor.

Yeni Renault Kangoo Maxi

Lumma CLR X 650 M

Lumma’nın Rusya distribütörü TopCar, şirketin CLR X 650 M modelinin yeni fotoğraflarını yayınladı.

BMW X6 M’yi temel alan CLR X 650 M yeni tamponlara, aerodinamik yan eteklere, daha geniş çamurluklara ve arka difüzerli tamponu ile agresif tarzda bir gövde kitine sahip. Diğer stil yenilikleri arasında siyah ızgaralar, büyük bir arka spoiler ve 24 inçlik jantlar bulunuyor.

Lumma CLR X 650 M

Citroen DS3

Citroen’in efsanevi modeli DS’den esinlenilerek tasarlanan yeni DS serisi, ilk olarak DS3’le gün ışığına çıkıyor. Farklı ve radikal çizgilere sahip Citroen DS3, Paris’te düzenlenen test sürüşü ile basına tanıtıldı. Firma tarafından kişisel beğenileri yüksek, şehir hayatını sevenlerin tercih edeceği bir model olarak tanımlanan Otomobil, Citroen’in değişen yüzünü de vurguluyor. DS3, 2010’un ikinci çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulacak.

Citroen’in efsanevi DS serisi tüketici ile ilk buluştuğunda büyük hayranlık ve beğeni ile karşılanmıştı. Bünyesinde barındırdığı donanım ve ileri Teknoloji özellikleriyle zamanının en yenilikçi araçlarından birisi olarak kabul edilmişti. Citroen bugün bu yenilikçi araçtan esinlenerek Marka için yepyeni bir çizgi oluşturdu. Bu çizgi ilk olarak DS3’le Paris’te gün ışığına çıktı.

Citroen DS3