2 Temmuz 2009 Perşembe

Porsche 911 GT3 RSR


Porsche 911 GT3 RSR’nin bu yılki yeni modelinde kapsamlı değişiklikler yapıldı.
Porsche 911’i temel alan bu güçlü yarış otomobili geçen yıl Amerikan Le Mans Serisi’nde ve Nürburgring 24 Saat’te zafere ulaşmıştı. Araç uluslar arası uzun mesafe yarışlarında GT2 sınıfında yarışıyor. Yeni GT3 RSR’nin en öne çıkan özelliği motor kapağında büyük hava çıkışları barındıran yeniden tasarlanmış ön kısmı. En hızlı 911’in hafif kaportasının altında da önemli değişiklikler yapıldı. Ön kaputtaki hava çıkışı yuvaları, ya da diğer ismiyle havalandırma yarıkları daha ilk bakışta dikkati çekiyor: Bunlar radyatörlerin hava oluklarının tamamen yeniden tasarlanmış olduğunun göstergesi. Klima ünitesinin seçenek olarak sunulması nedeniyle hava beslemesi ve çıkışının yeniden tasarlanması bu olukları da gerekli kılmış. Arka çamurluğun altındaki aerodinamik yapıda da yeni optimizasyonlar yapıldı. Arka kanat artık daha geniş bir ayar aralığı içeriyor. Ağırlığı optimize edilen fren sistemi ve daha hafif kablo tesisatı da aracın direksiyon hâkimiyetinin önceki modele göre iyileşmesine katkıda bulunuyor. İyi bilinen altı silindirli boksör tip motorun kapasitesi 3,8 litreden 4,0 litreye çıktı. 2009 sezonunda hava sınırlayıcılarının büyüklükleri bir kere daha küçültüldüğü için motor artık dakikada 7.800 devirde yaklaşık 450 hp (331 kW) güç veriyor ve 7.250 rpm’de 430 Nm’lik maksimum torkunu oluşturuyor. Verimli altı silindirli motorun devir kısıtlayıcısı 9.000 rpm’de devreye giriyor. Bir önceki modelle karşılaştırıldığında, belirli bir güce karşılık gelen devir seviyesi önemli ölçüde azaltılmış. Bu sayede motor optimize edilmiş bir tork eğrisi sergiliyor ve daha iyi sürülebilirlik sunuyor.
Kokpitte gösterge panosunun üstündeki yeni, çok işlevli bir gösterge vites değiştirmek için en uygun anı belirtiyor. Bir başka yeni özellik de takımlara birçok farklı işlevi seçebilme imkânı tanıyan programlanabilir çok işlevli kontrol cihazı. Cihazın sunduğu işlevlerden biri ön taraftaki ışıkların yanıp sönme sıklığının istendiği gibi ayarlanabilmesi, böylece yarış otomobilleri karanlıkta pitlere girdikleri zaman anında fark edilebilecekler. Yarış koşullarında bakım işlemlerini kolaylaştırmak için başka modifikasyonlar da yapıldı. GT3 RSR şimdi aşırı basınç vanasına sahip yeni bir hava krikosu sistemi de sunuyor. Hızlı yağ doldurma işlevi özelliğinin arka kapağa alınması sayesinde mekanik aksama daha rahat erişebiliyor.
GT3 Cup ve GT3 Cup S dışında, GT3 RSR Porsche Motorsport tarafından sunulan, Porsche 911’i temel alan üçüncü yarış arabası. Weissach’ta başarılı uzun mesafe yarış araçlarından yaklaşık 20 tanesi üretildi ve şu anda dünya çapındaki müşteri takımlarına teslim ediliyor. GT3 RSR’nin fiyatı 380.000 Avro artı ülkeye özel KDV

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.