2 Temmuz 2009 Perşembe

Ford GT40

1964 yılında 3 adet Ford Gt40 yarışa katılır ancak hiçbiri “bitiş çizgisi”ni göremez ancak pistte yeni tur rekorunun sahibi olurlar.
GT40’ın hikâyesi, Ford’un Ferrari’yi satın almasında sorun çıkması ile başlar. Henry Ford II 1966 Le Mans yarışlarını kazanmak istemektedir. Firma süper spor araç geliştirme çalışmalarının sonucu, yerden sadece 40 inç yüksekliğinde, ismini de bu özelliğinden alan, GT40 olur.
1964 yılında 3 adet Ford Gt40 yaışa katılır ancak hiçbiri “bitiş çizgisi”ni göremez ancak pistte yeni tur rekorunun sahibi olurlar.
1965 yılında Shelby-American’ın sahibi Carroll Shelby projenin başına geçer ve köklü değişiklikler yapar. En önemli değişiklik Shelby Cobra’dan alınıp geliştirilen 385 beygir gücündeki 4.7 litrelik V8 motordur. Ford “helical” vites sistemi Colotti “straight-cut” vites sistemi ile değiştirilir. Debriyaj sistemi, yakıt besleme sistemi ve şaft da gelişme çalışmalarından payını alır. Soğutma sistemi ve aerodinamiğe ise en geliştirilmesi gereken en önemli konulardandır.
1965 yılındaki Daytona Continental Yarışı’nda, son hali ile ilk kez piste çıkan GT40 birinci ve üçüncü olur ancak Le Mans’dan zafer haberleri gelmez. 1966 yılında diğer önemli yarışlarla birlikte, Le Mans’da da zafer gelir, podyumun üç basamağını da Ford GT40 alır.
1966 yılında GT40’ın yol versiyonu üretilir ve “en pahallı Ford” olarak (en ucuz Ford modelinin 15 katı fiyatından dolayı) satışa sunulur. Sadece 31 araç üretilir.
Bu araçlardan biri, resimlerdeki araç, Ekim 2007’de 968,000 İngiliz Sterlinine el değiştirdi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.