3 Temmuz 2009 Cuma

BMW X5 M ve X6 M


M harfi “Motorsports”dan gelir ve BMW’nin motorsporları departmanı tarafından geliştirilen araçlarda bulunur. İlk BMW M modelleri yere yakın, hafif ve güçlü araçlardı. Turbosu olmayan, yani atmosferik basınçlı, bu yüzden gücünü gaz pedalına dokunulduğunda, ayarlanabilir dozda veren motorlara sahiptiler. Ancak devir değişti, her üretici, firmalarının karakteristik özelliklerini yumuşattı ve farklılaştı. Artık Porsche amblemi taşıyan dizel bir araç, Mercedes-Benz SL müşterilerini hedefleyen nispeten konforlu bir Ferrari, ülkemizde heybetli modellerine “manda kasa, balina kasa” diye takma isimler konan Mercedes’den küçük şehir otomobilleri, hiç bir zaman aile babası olamayacak James Bond ile özdeşleşmiş Aston Martin’den 4 kapılı bir aile arabası, “en şehir otomobili” diyebileceğimiz Mini’den SUV konsepti, 12 silindirli motorları ile prestij ve statü sembolü olan Jaguar’dan 4 silindirli 2 litrelik dizel motorlu bir model görmek mümkün.


BMW X5 M ve X6 M
Ve şimdi de BMW’nin ikizleri resmi olarak duyuruldu. X5 M’in ve X6 M’in ayrıntıları motor hacminden güç çıkışına ve stil ayrıntılarına varıncaya kadar açıklandı.
X5 M ve X6 M yeni geliştirilmiş 4.4 litrelik, çift turbolu V8 motora sahip. Motor 6000 devirde 555 bg ve 1,500 ila 5,650 devir gibi geniş bir aralıkta 678 Nm tork üretiyor. Turbo basıncı 1.5 bara kadar çıkabiliyor. M motor ilk defa 6 vitesli, hem tam otomatik moda, hem de M sürüş moduna sahip olan M Sports Automatic şanzımanla eşleştirilmiş. M sürüş modu vites koluyla ya da direksiyon simidinin arkasındaki kulakçıklarla devreye sokulabiliyor. Sürücü otomobilden herhangi bir otomatik müdahale olmaksızın devri ta limitöre sokup sonra da vites değiştirebiliyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.